№2 (33) 2018 р.
Демографія та соціальна економіка, 2018, 2(33):130-139
doi: https://doi.org/10.15407/dse2018.02.130
УДК 33
JEL СLASSIFICATION: D04, D24, D73, G32, G38, H50, L32
Мішек Мутізе
викладач, факультет ділових і управлінських наук
Технологічний університет Кейп Пенінсьюла, Південна Африка
Кейзерграхт вул., Зоннеблоєм, Кейптаун, 8000, Південна Африка
Е-mail: mutizem@cput.ac.za
Віктор Вірімай Мугобо
зав. відділу управління роздрібним бізнесом
Технологічний університет, Кейп Пенінсьюла, Південна Африка
Кейзерграхт вул., Зоннеблоєм, Кейптаун, 8000, Південна Африка
Е-mail: mugobov@cput.ac.za
Чак Жервазе Іву
проф., д-р, асистент декана з дослідження та інновації факультет ділових і управлінських наук
Технологічний університет, Кейп Пенінсьюла, Південна Африка
Кейзерграхт вул., Зоннеблоєм, Кейптаун, 8000
Е-mail: iwuc@cput.ac.za
РОЗВ’ЯЗАННЯ ПАРАДОКСІВ ПУБЛІЧНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА (ППП)
ЗАДЛЯ ДОБРОБУТУ ГРОМАДИ В ПІВДЕННІЙ АФРИЦІ
Розділ: ЛЮДСЬКИЙ РОЗВИТОК І ПРОБЛЕМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Мова статті: англійська
Анотація: Південна Африка, як і інші африканські економіки, стикається з обмеженим фінансуванням, що визначає неможливість фінансування розвитку інфраструктури для населення, що зростає експоненціально. В останні роки в країні спостерігається хвиля протестів, пов’язаних із поганим наданням послуг, особливо в бідних громадах. Після апартеїду уряд намагався приватизувати неефективні та збиткові «напівдержавні» організації, щоб покращити надання послуг. Однак цей рух зіштовхнувся з сильним опором профспілок та представників громад, які виступали проти ініціатив приватизації, покликаних зробити послуги платними для споживачів. З огляду на усе більше розчарування бідних південноафриканських громад уряд повільно почав залучати приватний сектор для заповнення пробілів у фінансуванні шляхом публічно-приватного партнерства. І хоч воно створило можливість доступу до приватного фінансування інвестицій в інфраструктуру для уряду, широко обговорювалося, що цей механізм є реінкарнацією контроверсійної та непопулярної концепції приватизації, що не принесла результатів у минулому. У статті проаналізовано успіх публічно-приватного партнерства в фінансуванні розвитку інфраструктури в Південній Африці. Дослідження ґрунтується на інтерв’ю та використанні прикладних технологій капітального бюджетування з метою вивчення успіхів у досягненні цілей уряду та чистих вигод від публічно-приватного партнерства. Результати показують, що уряд переоцінив його можливості у вирішенні проблем інфраструктури та надання послуг. Висновки свідчать, що громадськість розглядає публічно-приватне партнерство як приватні структури, створені задля «вимивання» урядових фондів. Тому в даному дослідженні уряду рекомендовано покращити прозорість управління таким партнерством, щоб повернути довіру суспільства.
Ключові слова: публічно-приватне партнерство, Південна Африка, державна корупція, державне фінансування, розвиток інфраструктури.
Література:
1. Adams, A., & Iwu, C. G. (2015). Conflict resolution: understanding concepts and issues in conflict prevention, management and transformation. Corporate Ownership & Control,12(4), 431–440. doi: https://doi.org/10.22495/cocv12i4c4p1
2. Akyeampong, K. (2009). Public-private partnership in the provision of basic education in Ghana: Cha-llenges and choices. Compare, 39(2), 135–149. doi: https://doi.org/10.1080/03057920902750368
3. Amjad, R. & MacLeod, G. (2014). Academic effectiveness of private, public and private-public partnership schools in Pakistan. International Journal of Educational Development, 37, 22–31. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2014.02.005
4. Codecasa, G. & Ponzini, D. (2011). Public-Private Partnership: A Delusion for Urban Regeneration? Evidence from Italy. European Planning Studies, 19(4), 647–667. https://doi.org/10.1080/09654313.2011.548471
5. De Schepper, S., Haezendonck, E. & Dooms, M. (2014). Understanding pre-contractual transaction costs for Public–Private Partnership infrastructure projects. International Journal of Project Management, 33(4), 932–946. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2014.10.015
6. DeCorla-Souza, P. & Barker, W. G. (2005). Innovative Public-Private Partnership Models for Road Pricing/BRT Initiatives. Journal of Public Transportation, 8(1), 57–78. doi: https://doi.org/10.5038/2375-0901.8.1.4
7. Demirag, I., Khadaroo, I., Stapleton, P. & Stevenson, C. (2012). The diffusion of risks in public private partnership contracts. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 25(8), 1317–1339. doi: https://doi.org/10.1108/09513571211275498
8. Dreyer, W., Breytenbach, K., Watters, M., Oudenhove, W. V. A. N. & Parring, P. (2005). Innovative ppp saves chapman’s peak : ppp brings together the public and private sectors for rehabilitation of the famous road. Proceedings of the 24 Southern African Transport Conference, 457–468.
9. Fombad, M. C. (2015). Enhancing accountability in public–private partnerships in South Africa. Sou-thern African Business Review, 18(3), 66–92.
10. Ismail, S. & Azzahra Haris, F. (2014). Rationales for public private partnership (PPP) implementation in Malaysia. Journal of Financial Management of Property and Construction, 19(3), 188–201. doi: https://doi.org/10.1108/JFMPC-04-2014-0006
11. Ke, Y., Wang, S., Chan, A. P. C. & Lam, P. T. I. (2010). Preferred risk allocation in China’s public-private partnership (PPP) projects. International Journal of Project Management, 28(5), 482–492. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2009.08.007
12. Khadaroo, I. (2014). The valuation of risk transfer in UK school public private partnership contracts. British Accounting Review, 46(2), 154–165. doi: https://doi.org/10.1016/j.bar.2013.12.004
13. Kim, J. & Han, M. (2015). Education Financing and Public-private Partnership Development Assistance Model. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 177, 100–103. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.345
14. Kula, N. & Fryatt, R. J. (2014). Public-private interactions on health in South Africa: Opportunities for scaling up. Health Policy and Planning, 29(5), 560–569. doi: https://doi.org/10.1093/heapol/czt042
15. Lavlinskii, S. M. (2010). Public-private partnership in a natural resource region: Ecological problems, models, and prospects. Studies on Russian Economic Development, 21(1), 71–79. doi: https://doi.org/10.1134/S1075700710010089
16. Oluwole, D. & Kraemer, J. (2013). Innovative public-private partnership: a diagonal approach to com-bating women’s cancers in Africa. Bulletin of the World Health Organization, 91(9), 691-696. doi: https://doi.org/10.2471/BLT.12.109777
17. Osei-Kyei, R. & Chan, A. P. C. (2015). Review of studies on the critical success factors for public-private partnership (PPP) projects from 1990 to 2013. International Journal of Project Management, 33(6), 1335–1346. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2015.02.008
18. Poulton, C. & Macartney, J. (2012). Can Public-Private Partnerships Leverage Private Investment in Agricultural Value Chains in Africa? A Preliminary Review. World Development, 40(1), 96–109. doi: https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2011.05.017
19. Priya, M. S. & Jesintha, P. (2011). Public Private Partnership in India. Journal of Management and Science, 1(1), 61–68.
20. Satish, D. & Shah, P. (2009). A Study of Public Private Partnership Models. ICFAI Journal of Infrast-ructure, 7(1), 22–38.
21. Wang, Y. (2015). Evolution of public-private partnership models in American toll road development: Learning based on public institutions’ risk management. International Journal of Project Management, 33(3), 684–696. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2014.10.006
22. Wertheimer, A. I., Santella, T. M. & Lauver, H. J. (2004). Successful public/private donation programs: a review of the Diflucan Partnership Program in South Africa. Journal of the International Association of Physicians in AIDS Care (Chicago, Ill. : 2002), 3(3), 74-79-85.
23. Wetterberg, A. (2011). Public-private partnership in labor standards governance: Better factories Cam-bodia. Public Administration and Development, 31(1), 64–73. doi: https://doi.org/10.1002/pad.589
24. Widdus, R. (2005). Public-private partnerships: An overview. Transactions of the Royal Society of Tropical Medicine and Hygiene, 99 (Supplement_1), S1-S8. doi: https://doi.org/10.1016/j.trstmh.2005.06.005
25. Williams, I. (2012). Infrastructure development: Public private partnership path for developing rural telecommunications in Africa. Journal of Technology Management and Innovation, 7(2), 63–72. doi: https://doi.org/10.4067/S0718-27242012000200006
26. Zaharioaie, M. (2012). Appropriate Financial Instruments for Public-Private Partnership in European Union. Procedia Economics and Finance, 3, 800–805. doi: https://doi.org/10.1016/S2212-5671(12)00233-X
» pdf