-


№2 (24) 2015 р.

Демографія та соціальна економіка, 2015, 2(24):103-115
doi: https://doi.org/10.15407/dse2015.02.103
УДК 330.11 : 378.147(680)

Лакі Сібанда
аспірант, факультет бізнесу та менеджменту
Технологічний університет Капського півострова, Південна Африка
E-mail: ckisto@gmail.com

Чак Жерваз Іву
проф., канд. наук, зав. кафедри підприємництва та менеджменту
факультет бізнесу і менеджменту
Технологічний університет Капського півострова, Південна Африка
E-mail: iwuc@cput.ac.za

Олумід Генрі Бенедикт
старший викладач, канд. наук, Школа бухгалтерського обліку,
факультет бізнесу і менеджменту
Технологічний університет Капського півострова, Південна Африка
E-mail: benedicth@cput.ac.za

ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА УСПІШНІСТЬ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ
Розділ: ЯКІСТЬ ОСВІТИ
Мова статті: англійська
Анотація: Зважаючи на зростання рівня неуспішності студентів вищих навчальних закладів, а також відсотка відсіву студентів у світі, це дослідження виконане з метою статистично визначити фактори, які, на думку студентів, істотно впливають на їхні академічні успіхи або невдачі. Метою роботи є висвітлення цих факторів для розробки заходів втручання у процес навчання. Дослідження проведено на основі кількісного підходу шляхом опитування студентів другого курсу, (саме вони підходять під контекст, в якому це дослідження визначає успіхи і невдачі). Результати висвітлюють низку факторів, серед них деякі узгоджуються з попередніми результатами дослідження успішності студентів. Ця робота є унікальню з точки зору значущості досліджувальної навчальної дисципліни – підприємництво, яке вважається значним економічним рушієм, що може забезпечити необхідний соціально-економічний розвиток країни. Представлені результати не тільки доповнюють світовий досвід оцінювання академічної успішності студентів, але також можуть використовуватись в управлінні вищою освітою з метою розробки заходів її підвищення. У подальших дослідженнях може бути розглянуто питання про збільшення чисельності опитаних з метою отримання глибших знань про сприйняття навчального процесу. Це також може допомогти провести інші дослідження у вигляді індивідуальних інтерв’ю або опитування фокус-груп.
Ключові слова: фактори неуспішності, фактори успіху, сприйняття, вища освіта, Технологічний університет, академічна успішність.
Література:
1. Adler, E.S. & Clark, R. (2007). How it’s done: an invitation to social research. California, Thomson Learning [in English].
2. Baxter, P. & Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The Qualitative Report, 13(4), 544–559 [in English].
3. Benford, R. & Gess-Newsome, J. (2006). Factors affecting student academic success in gateway courses at Northern Arizona University. Flagstaff, AZ: Center for Science Teaching and Learning, Northern Arizona University. ERIC Document No ED495693 [in English].
4. Chen, S. H., Yang, C. C., Shiau, J. Y. & Wang, H. H. (2006). The development of an employee satisfaction model for higher education. The TQM Magazine, 18(5), 484–500 [in English]. https://doi.org/10.1108/09544780610685467
5. Ditcher, A. & Tetley, J. (1999). Factors influencing university students’ academic success: what do students and academics think? Paper presented at HERDSA Annual International Conference, Melbourne. (12–15 July 1999) [in English].
6. Fraser, W. & Killen, R. (2005). The perceptions of students and lecturers of some factors influencing academic performance at two South African universities, Perceptions in Education, 23(1), 25–39 [in English].
7. Fraser, W. J. & Killen, R. (2003). Factors influencing academic success or failure of first-year and senior university students: do education students and lecturers perceive things differently? South African Journal of Education, 23(4), 254–260. [in English].
8. Iwu, C. G. & Xesha, D. (2011). Used bookstore as a vehicle of learning and development: A case study of a South African tertiary institution. Journal of Education and Vocational Research, 1(3), 87–95 [in English].
9. Keegan, S. (2009). Qualitative research: good decision making through understanding people. London, Kogan Page [in English].
10. Killen, R., Marais, A. de K. & Loedolff, P. Van Z. (2003). Success and failure in distance education: perceptions of South African students and lecturers in Business Management. South African Journal of Higher Education, 17(2), 147–158. Retrieved from: http://reference.sabinet.co.za/webx/access/electronic_journals/high/high_v17_n2_a17.pdf. [in English].
11. Kitto S.C., Chesters, J.,& Grbich, C. (2008). Quality in qualitative research. Criteria for authors and assessors in the submission and assessment of qualitative research articles for the Medical Journal of Australia Med J. Aust, 188, 243–246 [in English].
12. Lancia, L., Petrucci, C., Giorgi, F, Dante, A. & Cifone, M. G. (2013). Academic success or failure in nursing students: Results of a retrospective observation study. Nurse Education Today [in English]. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2013.05.001
13. Lloyd, C.E., Roy, T., Begum, S., Mughal, S &, Barnett, A.H. (2012). Education and Psychological Aspects Measuring psychological well-being in South Asians with diabetes; a qualitative investigation of the PHQ-9 and the WHO-5 as potential screening tools for measuring symptoms of depression. Diabet. Med, 29, 140–147 [in English].
14. Mack, N., Woodsong, C., Macqueen, K. M., Guest, G. & Namey, E. (2005). Qualitative Research Methods: A data collector’s field guide. North Carolina: FHI360 [in English].
15. Martin, A. J., & Dowson, M. (2009). Interpersonal relationships, motivation, engagement, and achievement: Yields for theory, current issues, and educational practice. Review of Educational Research, 79(1), 327–365 [in English]. https://doi.org/10.3102/0034654308325583
16. Mlambo, V. (2011). An analysis of some factors affecting students’ academic performance in an introductory biochemistry course at the University of the West Indies. Caribbean Teaching Scholar, 1(2), 79–92 [in English].
17. Morgan, D. (2001). Indigenous education: Factors affecting students’ decisions to continue or withdraw from tertiary studies at Flinders University. International Education Journal, 2(4), 233–239 [in English].
18. Napier, A. & Makura, A. H. (2013). Students’ and staff perceptions of the efficacy of English language literacy support programmes for students at a previously disadvantaged higher education institution in South Africa. International Journal of Educational Sciences, 5(1), 1–10 [in English].
19. Ndlovu, M. C. (2011). Students’ perceptions of the in-service training for the Advanced Certificate in Education programme. South African Journal of Higher Education, 25(3), 523–541. [in English].
20. Potgieter, M., Ackermann, M. & Fletcher, L. (2010). Inaccuracy of self-evaluation as additional variable for predicting of students at risk of failing first-year chemistry. Chemistry Education Research and Practice, 11, 17–24 [in English]. https://doi.org/10.1039/C001042C
21. Rao, T.B. (2010). Research Methodology. 3rd ed. New Delhi: Paras. [in English].
22. Sibanda, L., Iwu, C. G., & Benedict, O, H. Academic success factors. Evidence from Entrepreneurship students at a University of Technology. In Press.
23. Steenkamp, L. P., Baard, R. S. & Frick, B. L. (2009). Factors influencing success in first-year accounting at a South African university: A comparison between lecturers’ assumptions and students perceptions. South African Journal of Accounting Research, 23(1), 113–140 [in English]. https://doi.org/10.1080/10291954.2009.11435142
24. Trochim, W.M.K. 2006. Nonprobability sampling. Retrieved from http://www.socialresearchmethods.net/kb/sampnon.php [in English].
25. Zhang, A. & Aasheim, C. L. (2011). Academic success factors: An IT student perspective. Journal of Information Technology Education, 10, 309–331 [in English].
26. Zulu, C. (2008). An exploratory study of first-year students at a historically black university campus in South Africa: their academic experiences, success and failure. Africa Education Review, 5(1), 30–47 [in English]. https://doi.org/10.1080/18146620802121576

» pdf