№2 (12) 2009 р.
Демографія та соціальна економіка, 2009, 2(12):123-131
doi: https://doi.org/10.15407/dse2009.02.123
УДК 316.42:334.012.2
В. П. ЗВОНАР,
кандидат економічних наук, викладач кафедри
Волинського національного університету імені Лесі Українки
АУТСОРСІНГОВА МОДЕЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ
КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ
ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
Розділ: СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК
Мова статті: українська
Анотація: У статті обґрунтовано необхідність і визначено шляхи використання аутсорсінгу
корпоративної соціальної відповідальності в соціальній політиці України. Основним
аргументом на користь такого аутсорсінгу є надзвичайна складність (а відтак
– і ресурсоємність) процесу управління програмами корпоративної соціальної
відповідальності. Використання різних форм (насамперед, повної та часткової)
аутсорсінгу корпоративної соціальної відповідальності має найбільшу перспективу
на регіональному рівні здійснення соціальної політики – в структурі фондів розвитку
громади.
Ключові слова: аутсорсинг; корпоративна соціальна відповідальність; соціальна політика; бізнес; стратегія; благодійність; конкуренція.
Література:
1. Відомий український бізнесмен Пінчук має намір залишатися філантропом і в умовах кризи
[Електронний ресурс] // FINANCE.UA: финансы Украины, курсы валют, кредиты, депозиты,
банки, компании. – Режим доступу : http://news.finance.ua/ua/~/1/0/all/2009/02/01/150380
2. Henderson D. Misguided Virtue: False Notion of Corporate Social Responsibility / D. Henderson.
– Lnd. : The Institute of Economic Affairs, Hobbs the Printers, 2001. – P. 56–63.
3. Porter M. Philanthropy’s New Agenda: Creating Value / M. Porter, M. Kramer // Harvard Business
Review [Reprint 99610]. – 1999. – Nov.–Dec. – P. 121–130.
4. Argenti Paul A. Corporate Communication / Paul A. Argenti. – N.Y. etc. : McGraw-Hill, 1994.
– P. 64.
5. Тульчинский Г. Л. Корпоративная социальная ответственность (Социальные инвестиции,
партнерство и коммуникации) / Г. Л. Тульчинский. – СПб . : Справочники Петербурга, 2006.
– 104 с.
6. Соціальна відповідальність: принципи та рекомендації щодо звітності (проект) / Форум
соціально відповідального бізнесу України. – К., 2006. – 20 с.
7. Симпсон С. Социальное измерение в бизнесе: бизнес, общество, власть / Сьюзан Симпсон,
Сергей Туркин. – М. : НП Соц. инвестиции ; Междунар. форум лидеров бизнеса под эгидой Принца
Уэльского, 2001. – 96 с.
8. Зачем бизнесу спонсорство и благотворительность / А. Векслер, Г. Тульчинский. – М. :
Вершина, 2006. – 336 с.
9. Бизнес и общество: выгодное партнерство / под общ. ред. А. А. Нещадина. – М. : Вершина,
2006. – 256 с.
10. Clarkson M. A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance
/ M. Clarkson // The Academy of Management Review. – 1995. – Vol. 20, № 1. – P. 92–117.
11. Emerson J. Social Return on Investment: Exploring Aspects of Value Creation in the Nonprofit
Sector / J. Emerson, J. Wachowicz, S. Chun // Social Purpose Enterprises and Venture Philanthropy in the
New Millennium. – S.F., Calif. : The Roberts Foundation, 2000. – Vol. 2. – 2000. – P. 131–173.
12. Хейвуд Дж. Б. Аутсорсинг: В поисках конкурентных преимуществ / Дж. Б. Хейвуд. – М. :
Вильямс, 2002. – С. 40.
13. Календжян С. О. Аутсорсинг и делегирование полномочий в деятельности компаний /
С. О. Календжян ; Акад. нар. хоз-ва при Правительстве РФ. – М. : Дело, 2003. – 270 с.
14. Звонар В. П. Перспективи активізації в Україні діяльності громадських організацій як
суб’єктів соціальної політики (на матеріалах Волинської області) / В. П. Звонар // Управління
розвитком : зб. наук. статей. – Х. : Вид-во ХНЕУ, 2007. – №8. – С. 28–30.
15. Звонар В. П. Урахування зарубіжного досвіду діяльності фондів розвитку громади під
час реалізації соціальної політики в регіонах України / В. П. Звонар // Європейські інтеграційні
процеси і транскордонне співробітництво : матеріали ІV міжнар. наук.-практ. конф., 17–18 трав.
2007 р., Луцьк / за ред. В. Й. Лажніка, С. В. Федонюка. – Луцьк : РВВ „Вежа” Волин. держ. ун-ту
ім. Лесі Українки, 2007. – С. 329–332.
16 .Звонар В. П. Корпоративна соціальна відповідальність у контексті перспектив соціальної
політики України / В. П. Звонар, М. І. Карлін // Демографія та соціальна економіка. – 2007. –
№ 1. – С. 184–193.
17. Звонар В. П. Організаційно-економічні засади розвитку міжсекторного партнерства в
контексті реалізації соціальної політики України / В. П. Звонар // Науковий вісник Волинського
державного університету імені Лесі Українки. Серія: Економіка. – 2007. – № 12. – С. 67–73.
» pdf